Het Concertgebouw lanceert in seizoen 2026-2027 een nieuwe concept: The Story. Concerten met een verhaal dat verteld wordt door een bekende acteur tussen de delen door. Op 20 en 21 mei 2027 staat de spotlight op Beethoven en Napoleon en natuurlijk wordt Beethovens derde symfonie dan gespeeld. En wie zou dat beter kunnen dan ons Orkest van de Achttiende Eeuw.
Programma
L. van Beethoven Symfonie no. 3 in Es-groot, Op. 55 (‘Eroïca’)
Jakob Lehmann dirigent Alexander Janiczek concertmeester